مسیر صفحه جاری : کمیسیون ها»روابط عمومی، تبلیغات و امور رفاهی»برنامه های عملیاتی
اخبار و رویدادها
  
عضویت در خبرنامه
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات
  
برنامه های عملیاتی کمیسیون روابط عمومی، تبلیغات و امور رفاهی

  شرح وظایف و مسئولیتهای کمیته روابط عمومی انجمن انبوه سازان استان آذربایجان شرقی
نيم نگاه:
 روابط عمومي مجموعه اي از اقدامات و تلاش هاي آگاهانه ، ‏سنجيده و برنامه ريزي شده به منظور جلب مشاركت عمومي و ‏استقراء و كسب تفاهم متقابل بين يك سازمان و گروه هاي مورد ‏نظر آن سازمان است ، بايد پذيرفت كه روابط عمومي دانش، فن، ‏هنر و تخصص است .تلاش ما در جهت این خواهد بود تا روابط عمومی انجمن را به عنوان قلب تپنده  انجمن انبوه سازان استان آذربایجان شرقی فعال نماییم .
ذیلا طبقه بندی وظایف این کمیته که میتواند فراراه و انگیزه ای جهت فعالیت در این کمیته گردد ارائه گردیده است .
 الف) ارتباط با رسانه ها : 
رسانه ها نقش اطلاع رساني درجامعه را بعهده دارند و اين مهم بر عملكرد ‏روابط عمومي و نقش آن در ارتباط با رسانه ها تاكيد دارد . هدف از ارتباط ‏با رسانه ها ارسال اخبارو گزارش عملكرد تنها نيست بلكه بايد با رسانه ها ‏بگونه اي ارتباط برقرار نمود كه اين ارتباط دو سويه و بصورت فعال باشد . ‏ارتباط با رسانه مي تواند نقطه قوت روابط عمومي‎ ‎ها باشد.‏ 
عمده فعاليت : 
- ارسال خبر، گزارش خبري (با تصوير و يا بدون تصوير) ‏ 
- برگزاري مصاحبه با رؤساي ادارات و كارشناسان و نمایندگان 
- جوابگويي به رسانه ها در مواردي كه سوالي مطرح نموده اند ‏ 
- برگزاري توربازديد اصحاب رسانه از فعاليت ها و پروژه هاي شاخص 
- برگزاري جلسات و نشست هاي كاري با اصحاب رسانه ‏ 
- تهيه بريده جرايد و بولتن خبري در سطح شهرستان 
-آماده سازی و برنامه ریزی شرح وظایف کمیته در زمان  بحران 
-ارائه ویژه نامه معرفی اعضا و کارها و پروژه های آنان به صورت سالانه 
- تهيه گزارش عملكرد از فعاليتهاي بخش ارتباط با رسانه بصورت سه ماهه در قالب ‏گزارش كارفصلي ‏(نظام نامه اطلاع يابي واطلاع رساني توسط مديريت روابط عمومي تهيه و ارائه شده است.)‏ 
ب) ارتباطات مردمي  و بین الملل 
ديدار چهره به چهره هميشه از اساسي ترين ابزار ارتباطات بوده و هست ‏‏.با اين نوع ارتباطات بسياري از مشكلات بصورت آني مرتفع مي شود لذا با ‏توجه به اهميت موضوع مسئولين روابط عمومي بايد براي اين مقوله جايگاه ‏ويژه اي در نظر بگيرند .‏
 عمده فعاليت : 
- تهيه و تنظيم تقويم ملاقات مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره  و اعلام به همه ‏رسانه ها ، مردم و همكاران 
- تهيه گزارش از روند اجراي اين ملاقات ها بصورت سه ماهه ‏ 
- ارزيابي اين نشست ها و ملاقات ها با ابزار فرمهاي نظرسنجي ‏ 
- برنامه ريزي براي نشست هاي صميمي همكاران با هیئت مدیره  بصورت بخش بخش در طي ‏هفته (همه همكاران در طي هرسال 1 نشست با مدير داشته باشند .)‏ 
- حضورمديران و یا نمایندگان کمیته درمجامع عمومي(اجتماعات ملي ومذهبي و...)‏
-ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی 
-ارتباط با سازمانهای همکار 
-ارتباط با  اساتید دانشگاه ها نخبگان و نویسندگان و پژوهشگران 
-ارتباط با مسئولین و مدیران سازمانها و ارگانها و بانکها و نمایندگان مجلس و ...
-ارتباط با سازمانها و نهادهای بین المللی 
ج) همايش / مراسم / نمايشگاه
 يكي از فنون روابط عمومي براي معرفي دستاوردهاي انجمن ‏برگزاري همايش ،مراسم يا نمايشگاه است و مسئول روابط عمومي ‏بايد ضمن داشتن تقويم برگزاري اينگونه برنامه ها با استفاده از ‏تكنيك هاي برگزاري موارد ذكرشده را ارزيابي نمايد .‏
عمده فعاليت : 
‏ - تهيه تقويم برگزاري همايش / مراسم / نمايشگاه در شهرستان ‏ 
- برنامه ريزي عملياتي برگزاري نمايشگاه ‏ 
- استفاده از امكانات روز در همايش ها،مراسم ونمايشگاهها 
-افتتاحیه پروژه های علمی و پژوهشهای عمرانی 
1) بازديد از پروژه ها / افتتاحيه ها /ملاقات با مسئولين شهرستان 
با توجه به اهميت پروژه ها كه از نظر اقتصادي ، اجتماعي و حتي سياسي ‏مي تواند در بافت شهرستان تغير حاصل نمايد و روابط عمومي بايد در ‏اين موارد ‏‏مطلع باشد . ضروري است روابط عمومي با داشتن اطلاعات كافي ضمن ‏برنامه ريزي براي برگزاري امور فوق الذكر گزارشهاي مطلوبي را ‏تهيه و از طريق رسانه ها اطلاع رساني نمايد.‏
عمده فعاليت : 
- حضور مسئول روابط عمومي طي برگزاري اين برنامه ها بصورت فعال ‏ 
- تهيه خبر و گزارش خبري باتصريح به رسانه هاي گروهي ملي ومحلي 
2 ) هماهنگي براي حضور در مراسم هاي شادي و غم همكاران ‏ ‏ ‏
يكي از مهمترين موضوعاتي كه روابط عمومي ها بدليل تعدد فعاليت اكثراً ‏آن را به فراموشي مي سپارند حضور در مراسم هاي غم و شادي همكاران ‏است .اين موضوع يكي از مهمترين ابزار ارتباطات درون سازماني است كه ‏بايد روابط عمومي بصورت برنامه ريزي شده در اين امور حاضر و فعال ‏باشد . 
عمده فعاليت :‏ 
- داشتن برنامه براي نحوه حضور همكاران و روابط عمومي در مراسم هاي شادي و ‏غم همكاران 
- انتشارپيام تبريك يا تسليت از طرف مديروكاركنان 
- انعكاس اين برنامه در صورت لزوم درسطح داخلي سازمان با توجه به فرهنگ قومي و محلي هر ‏منطقه ‏


د ) انتشارات  و تبلیغات محیطی و سمعی بصری 
يكي ديگر از ابزارهاي روابط عمومي براي نشر و اطلاع رساني برنامه ‏ها فعاليت هاي انتشارات مي باشد. براين اساس روابط عمومي ضمن ‏داشتن هدف از انتشارات ، لازم است تقويم زمان بندي شده اي براي ‏تمامي برنامه ها تهيه و بر اساس آن فعاليت نمايد . ضمناً ضروري ‏نيست كه حتماً اين انتشارات با هزينه گزاف و گران انجام شود بلكه ‏ماهيت و محتواي آن بسيار مهم است 
عمده فعاليت : 
- داشتن تقويم فعاليت انتشاراتي درسال ‏ 
- پوشش تمام فعاليتهاي مديريت در حوزه انتشارات درقالب ‏بروشوربنر،استند،سي دي،كاتالوگ، پوسترو... ‏ 
تبليغات محيطي
 فضاسازي محيط اداري هميشه توانسته است ديدگاه مخاطبين سازمان ‏را نسبت به آن سازمان تغيير يا اصلاح نمايد .‏ 
عمده فعاليت : 
- تهيه تقويم آذين بندي ساختمان اداري به مناسبت هاي مختلف ‏ 
- نظارت بر تزئين فضاي داخلي و بيروني ساختمان هاي اداري 
- نصب پوسترهاوبروشورهاوكاتالوگ هاي تبليغاتي درتابلوي اعلانات ‏ 
- نصب پلاكارد در محل هاي اجتماع مردم مثل مراسم ملی ومذهبی  و ...‏  ) 
سمعي و بصري: 
تهيه اسناد تصوير از فعاليت سازمان بسيار مهم و ضروري است و ‏داشتن آرشيوي از آن در مديريت ضروري تر ، سمعي بصري چشم و ‏چراغ سازمان براي مخاطب است زيرا تا مخاطب نتواند بصورت ‏تصاويرفعاليت را ببيند قانع نخواهد شد .‏ ‏
عمده فعاليت : 
- داشتن آرشيو فني از فعاليت هاي سمعي بصري ‏ 
- قابل ارائه بودن اين فعاليت در كمترين زمان به مديريت (بصورت الكترونيكي ‏وحجمي)‏ 
- نصب و پخش تصاوير براي همكاران به مناسبت هاي مختلف و بهره برداري آنها ‏ ) 

ه)پژوهش و افكار سنجي 
مناسب است درروابط عمومي هركاري بر اساس پژوهش انجام شود و ‏داشتن پژوهش، آن هم بصورت افكارسنجي ضروري است ،علت اين امر ‏هم بدست آوردن اطلاعات فوري از روند فعاليتي است كه انجام مي ‏شود.ضمناً افكارسنجي بايد در زمان كوتاه مطالب مفيد را در اختيار ‏مديريت قرار بدهد و اصطلاحاً تحقيق ساندويچي هم ‏ مي گويند .‏
 عمده فعاليت : 
 - داشتن تقويم اجرايي طرح نظرسنجي طي يكسال براي فعاليتهاي درون سازماني يابرون سازماني ‏ 
- داشتن فرم هاي خام نظرسنجي براي موضوعات خاص و يا طراحي فرم جديد با ‏توجه به شرايط و فرهنگ هر شهرستان و دهستان 
‏ - انجام حداقل دو پروژه نظرسنجي با هماهنگي مديريت طي سال ‏ 
‏ ‏و)ارتباطات الكترونيكي
 1- ارتباطات الكترونيكي (‏ICT‏ )‏: 
سرعت انتقال اطلاعات واخبار در عرصه كنوني جهان باعث تحولات بزرگي ‏در شكل گيري هر جامعه شده است .روابط عمومي بعنوان محل و مأمن ‏ايجاد ارتباطات برون سازماني هر نهاد يا مؤسسه بايد با استفاده از اين ‏شيوه هاي جديد اطلاع رساني، ضمن سرعت دادن به فرآيند ارسال اخبار و ‏گزارش ، باعث رشد و ثبات فعاليت هاي فرهنگ سازماني كه پايه و اساس ‏رشد سازماني است را فراهم مي نمايد .‏
 عمده فعاليت : 
-        داشتن اطلاعات كافي و بهره گيري از فن آوريهاي ‏IT 
-        ايجاد ارتباط الكترونيكي بصورت مداوم با سازمان ‏ 
-        ايجاد صندوق پستي الكترونيكي فعال اختصاصي روابط عمومي جهت دریافت نظرات همکاران و اعضا وسایر کمیته ها و متن کامل مصوبات آنان 
-        به روزكردن اخبار بخش درسايت سازمان ‏ ‏
2-پيام كوتاه 
‏ ارسال پيام كوتاه از طريق تلفن همراه يكي از پرجاذبه ترين وسيله ‏ارتباطي بصورت فردي وگروهي است . روابط عمومي ها با استفاده از ‏اين ابزار ضمن ارسال پيام هاي كوتاه فرهنگي ترويجي مي توانند ‏سؤالات مخاطبان خود را احصاء نمايند.‏
 عمده فعاليت :
- داشتن ليست تلفن همراه مخاطبان بصورت گروه بندي شده ‏ 
- تهيه متون پيام كوتاه براي مناسبت ها و برنامه هاي هر بخش بر اساس فرهنگ و ‏شرايط اقليمي هر بخش به تفكيك پيام هر بخش
ز) رفاه :
1- ارائه امكانات رفاهي به اعضا 
2- معرفي افراد جهت دريافت خدمات رفاهی به انجمن 
4- انجام امور بيمه‌هاي درماني ،مكمل و مسئوليت حرفه‌اي وتهیه پیش قرارداد 
5-تهیه پیش نویس قراردادها با آژانسهای مسافرتی و هواپیمایی و...
6- انجام امور امكانات رفاهي اعم از مهمانسرا وهتل  و باشگاه ورزشي و استخرها 
7- برگزاری تورهای تفریحی و علمی و نمایشگاهی  و صنعتی  خارجی و داخلی برای اعضا 
8- مذاکره با مراکز خرید و کارخانجات و ...جهت دریافت تخفیفات ویژه برای اعضا 

  
بایگانی اخبار
  • اجرای نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن با مشارکت ۳ وزارتخانه

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن اجرایی می‌شود، گفت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم اجرای نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن است که در اجرای این سیاست بخش عمده‌ای از ارکان دولت همچون وزارت راه و سهرسازی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت مشارکت حداکثری خواهند داشت.

    شنبه, مهر 08, 1402
  • نقشه‌‌‌‌‌راه صنعتی‌سازی ساختمان

    صنعتی‌‌‌‌‌سازی ساختمان نیاز صنعت ساخت و ساز است و صنعت ساختمان نیازمند سازمان‌های کارآمدتر، فرآیندهای موثرتر و روش‌های خلاقانه‌تری برای ساخت است. این نیاز که به واسطه جهانی‌سازی، ایجاد بازار رقابتی و دستاوردهای فناورانه قرن حاضر ایجاد شده است، در سایه پیشرفت‌های رایانه‌ای و صنعتی‌سازی ساختمان مورد توجه قرار گرفته است.

    شنبه, مهر 08, 1402
  • مسکن در بن‌بست قدرت خرید

    بازار مسکن در رکود کامل به سر می‌برد و میزان معاملات طی‌‌‌‌‌‌ ماه‌‌‌‌‌‌های گذشته به حداقل خود رسیده است. البته رکود بازار مسکن ناشی از تقاضا برای کاهش قیمت‌‌‌‌‌‌ها نیست، بلکه آنچه بازار را در رکود کامل فرو برده، نبود قدرت خرید در بین مردم است. 

    شنبه, مهر 08, 1402
  • روند تأمین تسهیلات طرح نهضت ملی همچنان کند است

    شواهد موجود حاکی از آن است که کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به برنامه نهضت ملی مسکن، ساخت واحدها را با تأخیر مواجه کرده است. به غیر از بانک مسکن، سایر بانک‌‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن همکاری لازم را ندارند و با توجه به اینکه سرمایه‌‌گذاری در سایر بخش‌‌ها سودآوری بیشتری برای بانک‌‌ها به همراه دارد؛ ترجیح می‌دهند که منابع مالی خود را به این سمت و سو هدایت کنند. 

    شنبه, مهر 08, 1402
  • سرمايه‌گذاري در ماشين‌آلات و ساختمان طي يك دهه، نصف شد

    روند عمومي سرمايه‌گذاري واقعي در حوزه ماشين‌آلات و ساختمان طي سال‌هاي 1390 تا 1401 كاهشي بوده به نحوي كه سرمايه‌گذاري در ساختمان از حدود 256 هزارميليارد تومان به قيمت ثابت 1395 در سال 1390 به 152 هزارميليارد تومان در سال 1401 و سرمايه‌گذاري در ماشين‌آلات نيز از حدود 260 هزارميليارد تومان در سال 1390 به 115 هزار ميليارد تومان در سال 1401 كاهش يافته است.

    پنجشنبه, مهر 06, 1402
  • پیش‌بینی بازار مسکن در نیمه دوم سال

    بازار مسکن در رکود کامل به سر می‌برد و ماه‌هاست معاملات در این بازار به کمترین میزان خود رسیده است. این در حالی‌ست که برخی کارشناسان معتقدند سیاست‌های فعلی دولت می‌تواند بازار املاک را به مسیر بهتری هدایت کند. برخی دیگر اما باور دارند که اقدامات دولت مانوری نمایشی بیش نیست. اما در چنین شرایطی و با توجه به این دو دیدگاه، بازار مسکن چه مسیری را در نیمه دوم سال طی خواهد کرد؟

    پنجشنبه, مهر 06, 1402
  • برداشت دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی مسکن

    رئیس سازمان برنامه و بودجه از اقدامات دولت برای برداشت دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی انبوه‌سازی در حوزه مسکن‌ خبر داد و گفت که مقدمات این کار فراهم شده و جزئیات آن به زودی توسط وزیر راه‌وشهرسازی اعلام می‌شود.

    پنجشنبه, مهر 06, 1402
  • مجوز احداث ۳ شهرک جدید در تبریز اخذ شده است

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: مجوز احداث سه شهرک جدید را از وزیر راه و شهرسازی گرفته‌ایم که این کار در راستای کاهش قیمت مسکن انجام می‌شود و در این راستا هزار هکتار زمین نیز از سوی دولت تحویل داده شده است.
     

    پنجشنبه, مهر 06, 1402
  • اختلاف نظر بین وزرا؛ فولاد و سیمان در بورس می‌مانند؟

    در حالی که وزیر راه و شهرسازی طی چند روز گذشته بر خروج سیمان و فولاد از بورس تاکید کرده امروز وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت از تداوم عرضه ها در بورس حمایت کرده است.

     

    چهارشنبه, مهر 05, 1402
  • تسهیلات مسکن دیگر کارساز نیست

    ریشه‌یابی کارشناسان نشانگر آن است که بانک‌ها منابع مالی لازم برای اجرای طرح تولید مسکن را ندارند و پروژه‌های تجاری برایشان به صرفه‌تر است. به همین علت استقبال چندانی از ارائه تسهیلات به بخش مسکن نمی‌کنند. اگر هم مجبور به ارائه تسهیلات شوند، با توجه به عدم تمکن مالی از سوی بانک مرکزی درنهایت شاهد چاپ پول و افزایش تورم خواهیم بود. از سوی دیگر باز‌پرداخت وام با بهره و اقساط بالا در توان همه متقاضیان نیست و تعداد معدودی موفق به استفاده از این تسهیلات خواهند شد.

    چهارشنبه, مهر 05, 1402
  • بانک‌ها به ۸۱ درصد تکلیف قانون جهش تولید مسکن عمل نکردند

    درحالی بانک‌ها و موسسات مالی به ۸۱ درصد تکلیف قانون خود در نهضت ملی مسکن عمل نکرده‌اند که رئیس‌جمهوری دستور بررسی پیشنهاد ایجاد خط اعتباری ویژه بانک مسکن را صادر کرد.

     

    سه شنبه, مهر 04, 1402
  • عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا منوط به نتایج بررسی 3 وزارتخانه

    در جلسه دیروز شورای عالی مسکن، مقرر شد هیات کارشناسی متشکل از وزارتخانه‌های راه، صمت و نیرو، مسئله نحوه تامین سیمان و فولاد نهضت ملی مسکن، نحوه عرضه در بورس کالا و تعیین قیمت پایه را بررسی و نتایج را برای تصمیم‌گیری به رئیس‌جمهور ارائه کنند.

    سه شنبه, مهر 04, 1402
  • مانع مسکن ملی از زبان مدیران بانک‏‏‌ها

    در جلسه دیروز شورای عالی مسکن نیز «آورده نقدی» در کنار «عدم تکمیل مدارک و ثبت‌‌‌نام نهایی متقاضیان» و «انتظار متقاضیان برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی» به عنوان عوامل اصلی تاخیر در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن از سوی مدیران عامل بانک‌‌‌ها عنوان شد.

    سه شنبه, مهر 04, 1402
  • مچ‌اندازی در بازار اجاره

    نوعی مچ‌اندازی بین «استطاعت مالی مستاجرها» و «نرخ‌های بالای مدنظر موجرها» شکل‌ گرفته است که در نهایت به «افزایش چشمگیر مبلغ اجاره در قراردادهای جدید» منجر می‌شود؛ اما این تقابل در صورت «کنترل تورم عمومی» می‌تواند به نفع مستاجرها تمام شود.

    سه شنبه, مهر 04, 1402
  • کاهش تورم با اصلاح سازوکار بورس کالا در فروش محصولات صنعتی

    یک کارشناس اقتصادی گفت: بورس کالا بازاری برای تعیین قیمت در شرایطی است که تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد اما در شرایطی مشابه آنچه در تابستان ۱۴۰۲ اتفاق افتاد و تولید از تقاضا بیشتر بود، عملاً سازوکار فعلی بورس کالا نمی‌تواند، بستر مناسبی برای خرید و فروش باشد.

     

    دوشنبه, مهر 03, 1402
  • جلوگیری از شکست بازار مسکن با عرضه زمین به افراد

    قبل از شروع فصل نقل و انتقالات ملکی، سیاستگذاران به منظور سروسامان دادن به بازار مسکن، سیاست‌های حمایتی را مطرح و اجرا کردند اما در عمل بازار مسکن کنترل نشد.

     

    دوشنبه, مهر 03, 1402
  • جزئیات شرایط انتشار آگهی املاک در سکوهای مجازی

    وزیر راه و شهرسازی گفت: از این پس فقط مالکان هستند که در صورت احزار هویت خود و ملک‌شان در سامانه املاک و اسکان می‌توانند در سکوهای مجازی آگهی انتشار دهند.

     

    دوشنبه, مهر 03, 1402
  • نقطه آغاز رهاشدگی مسکن

    در شرایط کنونی اصلی ترین محرک تورم ایران، انحصارهای حاکمیتی است. نهادها و بنیادهای مختلف، انحصارهای قدرتمندی هستند که منابع ارزی کشور و تسهیلات بانکی اگر وجود داشته باشد، اول به آنها تخصیص داده می شود. به همین دلیل بیش از 20سال است که با فرار سرمایه در بخش خصوصی مواجه هستیم. بخش خصوصی نمی تواند با اینها در چنین شرایطی رقابت کند. بنابراین یا منابع خود را از کشور خارج کرده و یا اینکه خود نیز وارد سیستم سفته بازی و سوداگری شده و با همین نهادها و سیستم همکاری می کند.

    دوشنبه, مهر 03, 1402
  • سوت رکود در بازار مسکن

    وزیر مسکن و شهرسازی در حالی از کاهش قیمت مسکن سخن گفته و این روند را ادامه‌دار می‌داند که از آذرماه سال گذشته تا کنون ، آماری درباره قیمت و معاملات مسکن از سوی بانک مرکزی منتشر نشده است .

    دوشنبه, مهر 03, 1402
  • اما و اگرهای ساخت مسکن استیجاری در ایران

    ساخت مسکن استیجاری در برخی کشورها یکی از راه‌های کنترل بازار اجاره محسوب می‌شود و بحث آن چند سالی است در ایران هم مطرح شده است. اما حالا با وجود وضعیت بحرانی مستاجران در ایران آیا می‌توان مسکن استیجاری را مرهمی بر زخم بازار اجاره دانست؟

    شنبه, مهر 01, 1402
  •