مسیر صفحه جاری : کمیسیون ها»روابط عمومی، تبلیغات و امور رفاهی»برنامه های عملیاتی
اخبار و رویدادها
  
عضویت در خبرنامه
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات
  
برنامه های عملیاتی کمیسیون روابط عمومی، تبلیغات و امور رفاهی

  شرح وظایف و مسئولیتهای کمیته روابط عمومی انجمن انبوه سازان استان آذربایجان شرقی
نيم نگاه:
 روابط عمومي مجموعه اي از اقدامات و تلاش هاي آگاهانه ، ‏سنجيده و برنامه ريزي شده به منظور جلب مشاركت عمومي و ‏استقراء و كسب تفاهم متقابل بين يك سازمان و گروه هاي مورد ‏نظر آن سازمان است ، بايد پذيرفت كه روابط عمومي دانش، فن، ‏هنر و تخصص است .تلاش ما در جهت این خواهد بود تا روابط عمومی انجمن را به عنوان قلب تپنده  انجمن انبوه سازان استان آذربایجان شرقی فعال نماییم .
ذیلا طبقه بندی وظایف این کمیته که میتواند فراراه و انگیزه ای جهت فعالیت در این کمیته گردد ارائه گردیده است .
 الف) ارتباط با رسانه ها : 
رسانه ها نقش اطلاع رساني درجامعه را بعهده دارند و اين مهم بر عملكرد ‏روابط عمومي و نقش آن در ارتباط با رسانه ها تاكيد دارد . هدف از ارتباط ‏با رسانه ها ارسال اخبارو گزارش عملكرد تنها نيست بلكه بايد با رسانه ها ‏بگونه اي ارتباط برقرار نمود كه اين ارتباط دو سويه و بصورت فعال باشد . ‏ارتباط با رسانه مي تواند نقطه قوت روابط عمومي‎ ‎ها باشد.‏ 
عمده فعاليت : 
- ارسال خبر، گزارش خبري (با تصوير و يا بدون تصوير) ‏ 
- برگزاري مصاحبه با رؤساي ادارات و كارشناسان و نمایندگان 
- جوابگويي به رسانه ها در مواردي كه سوالي مطرح نموده اند ‏ 
- برگزاري توربازديد اصحاب رسانه از فعاليت ها و پروژه هاي شاخص 
- برگزاري جلسات و نشست هاي كاري با اصحاب رسانه ‏ 
- تهيه بريده جرايد و بولتن خبري در سطح شهرستان 
-آماده سازی و برنامه ریزی شرح وظایف کمیته در زمان  بحران 
-ارائه ویژه نامه معرفی اعضا و کارها و پروژه های آنان به صورت سالانه 
- تهيه گزارش عملكرد از فعاليتهاي بخش ارتباط با رسانه بصورت سه ماهه در قالب ‏گزارش كارفصلي ‏(نظام نامه اطلاع يابي واطلاع رساني توسط مديريت روابط عمومي تهيه و ارائه شده است.)‏ 
ب) ارتباطات مردمي  و بین الملل 
ديدار چهره به چهره هميشه از اساسي ترين ابزار ارتباطات بوده و هست ‏‏.با اين نوع ارتباطات بسياري از مشكلات بصورت آني مرتفع مي شود لذا با ‏توجه به اهميت موضوع مسئولين روابط عمومي بايد براي اين مقوله جايگاه ‏ويژه اي در نظر بگيرند .‏
 عمده فعاليت : 
- تهيه و تنظيم تقويم ملاقات مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره  و اعلام به همه ‏رسانه ها ، مردم و همكاران 
- تهيه گزارش از روند اجراي اين ملاقات ها بصورت سه ماهه ‏ 
- ارزيابي اين نشست ها و ملاقات ها با ابزار فرمهاي نظرسنجي ‏ 
- برنامه ريزي براي نشست هاي صميمي همكاران با هیئت مدیره  بصورت بخش بخش در طي ‏هفته (همه همكاران در طي هرسال 1 نشست با مدير داشته باشند .)‏ 
- حضورمديران و یا نمایندگان کمیته درمجامع عمومي(اجتماعات ملي ومذهبي و...)‏
-ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی 
-ارتباط با سازمانهای همکار 
-ارتباط با  اساتید دانشگاه ها نخبگان و نویسندگان و پژوهشگران 
-ارتباط با مسئولین و مدیران سازمانها و ارگانها و بانکها و نمایندگان مجلس و ...
-ارتباط با سازمانها و نهادهای بین المللی 
ج) همايش / مراسم / نمايشگاه
 يكي از فنون روابط عمومي براي معرفي دستاوردهاي انجمن ‏برگزاري همايش ،مراسم يا نمايشگاه است و مسئول روابط عمومي ‏بايد ضمن داشتن تقويم برگزاري اينگونه برنامه ها با استفاده از ‏تكنيك هاي برگزاري موارد ذكرشده را ارزيابي نمايد .‏
عمده فعاليت : 
‏ - تهيه تقويم برگزاري همايش / مراسم / نمايشگاه در شهرستان ‏ 
- برنامه ريزي عملياتي برگزاري نمايشگاه ‏ 
- استفاده از امكانات روز در همايش ها،مراسم ونمايشگاهها 
-افتتاحیه پروژه های علمی و پژوهشهای عمرانی 
1) بازديد از پروژه ها / افتتاحيه ها /ملاقات با مسئولين شهرستان 
با توجه به اهميت پروژه ها كه از نظر اقتصادي ، اجتماعي و حتي سياسي ‏مي تواند در بافت شهرستان تغير حاصل نمايد و روابط عمومي بايد در ‏اين موارد ‏‏مطلع باشد . ضروري است روابط عمومي با داشتن اطلاعات كافي ضمن ‏برنامه ريزي براي برگزاري امور فوق الذكر گزارشهاي مطلوبي را ‏تهيه و از طريق رسانه ها اطلاع رساني نمايد.‏
عمده فعاليت : 
- حضور مسئول روابط عمومي طي برگزاري اين برنامه ها بصورت فعال ‏ 
- تهيه خبر و گزارش خبري باتصريح به رسانه هاي گروهي ملي ومحلي 
2 ) هماهنگي براي حضور در مراسم هاي شادي و غم همكاران ‏ ‏ ‏
يكي از مهمترين موضوعاتي كه روابط عمومي ها بدليل تعدد فعاليت اكثراً ‏آن را به فراموشي مي سپارند حضور در مراسم هاي غم و شادي همكاران ‏است .اين موضوع يكي از مهمترين ابزار ارتباطات درون سازماني است كه ‏بايد روابط عمومي بصورت برنامه ريزي شده در اين امور حاضر و فعال ‏باشد . 
عمده فعاليت :‏ 
- داشتن برنامه براي نحوه حضور همكاران و روابط عمومي در مراسم هاي شادي و ‏غم همكاران 
- انتشارپيام تبريك يا تسليت از طرف مديروكاركنان 
- انعكاس اين برنامه در صورت لزوم درسطح داخلي سازمان با توجه به فرهنگ قومي و محلي هر ‏منطقه ‏


د ) انتشارات  و تبلیغات محیطی و سمعی بصری 
يكي ديگر از ابزارهاي روابط عمومي براي نشر و اطلاع رساني برنامه ‏ها فعاليت هاي انتشارات مي باشد. براين اساس روابط عمومي ضمن ‏داشتن هدف از انتشارات ، لازم است تقويم زمان بندي شده اي براي ‏تمامي برنامه ها تهيه و بر اساس آن فعاليت نمايد . ضمناً ضروري ‏نيست كه حتماً اين انتشارات با هزينه گزاف و گران انجام شود بلكه ‏ماهيت و محتواي آن بسيار مهم است 
عمده فعاليت : 
- داشتن تقويم فعاليت انتشاراتي درسال ‏ 
- پوشش تمام فعاليتهاي مديريت در حوزه انتشارات درقالب ‏بروشوربنر،استند،سي دي،كاتالوگ، پوسترو... ‏ 
تبليغات محيطي
 فضاسازي محيط اداري هميشه توانسته است ديدگاه مخاطبين سازمان ‏را نسبت به آن سازمان تغيير يا اصلاح نمايد .‏ 
عمده فعاليت : 
- تهيه تقويم آذين بندي ساختمان اداري به مناسبت هاي مختلف ‏ 
- نظارت بر تزئين فضاي داخلي و بيروني ساختمان هاي اداري 
- نصب پوسترهاوبروشورهاوكاتالوگ هاي تبليغاتي درتابلوي اعلانات ‏ 
- نصب پلاكارد در محل هاي اجتماع مردم مثل مراسم ملی ومذهبی  و ...‏  ) 
سمعي و بصري: 
تهيه اسناد تصوير از فعاليت سازمان بسيار مهم و ضروري است و ‏داشتن آرشيوي از آن در مديريت ضروري تر ، سمعي بصري چشم و ‏چراغ سازمان براي مخاطب است زيرا تا مخاطب نتواند بصورت ‏تصاويرفعاليت را ببيند قانع نخواهد شد .‏ ‏
عمده فعاليت : 
- داشتن آرشيو فني از فعاليت هاي سمعي بصري ‏ 
- قابل ارائه بودن اين فعاليت در كمترين زمان به مديريت (بصورت الكترونيكي ‏وحجمي)‏ 
- نصب و پخش تصاوير براي همكاران به مناسبت هاي مختلف و بهره برداري آنها ‏ ) 

ه)پژوهش و افكار سنجي 
مناسب است درروابط عمومي هركاري بر اساس پژوهش انجام شود و ‏داشتن پژوهش، آن هم بصورت افكارسنجي ضروري است ،علت اين امر ‏هم بدست آوردن اطلاعات فوري از روند فعاليتي است كه انجام مي ‏شود.ضمناً افكارسنجي بايد در زمان كوتاه مطالب مفيد را در اختيار ‏مديريت قرار بدهد و اصطلاحاً تحقيق ساندويچي هم ‏ مي گويند .‏
 عمده فعاليت : 
 - داشتن تقويم اجرايي طرح نظرسنجي طي يكسال براي فعاليتهاي درون سازماني يابرون سازماني ‏ 
- داشتن فرم هاي خام نظرسنجي براي موضوعات خاص و يا طراحي فرم جديد با ‏توجه به شرايط و فرهنگ هر شهرستان و دهستان 
‏ - انجام حداقل دو پروژه نظرسنجي با هماهنگي مديريت طي سال ‏ 
‏ ‏و)ارتباطات الكترونيكي
 1- ارتباطات الكترونيكي (‏ICT‏ )‏: 
سرعت انتقال اطلاعات واخبار در عرصه كنوني جهان باعث تحولات بزرگي ‏در شكل گيري هر جامعه شده است .روابط عمومي بعنوان محل و مأمن ‏ايجاد ارتباطات برون سازماني هر نهاد يا مؤسسه بايد با استفاده از اين ‏شيوه هاي جديد اطلاع رساني، ضمن سرعت دادن به فرآيند ارسال اخبار و ‏گزارش ، باعث رشد و ثبات فعاليت هاي فرهنگ سازماني كه پايه و اساس ‏رشد سازماني است را فراهم مي نمايد .‏
 عمده فعاليت : 
-        داشتن اطلاعات كافي و بهره گيري از فن آوريهاي ‏IT 
-        ايجاد ارتباط الكترونيكي بصورت مداوم با سازمان ‏ 
-        ايجاد صندوق پستي الكترونيكي فعال اختصاصي روابط عمومي جهت دریافت نظرات همکاران و اعضا وسایر کمیته ها و متن کامل مصوبات آنان 
-        به روزكردن اخبار بخش درسايت سازمان ‏ ‏
2-پيام كوتاه 
‏ ارسال پيام كوتاه از طريق تلفن همراه يكي از پرجاذبه ترين وسيله ‏ارتباطي بصورت فردي وگروهي است . روابط عمومي ها با استفاده از ‏اين ابزار ضمن ارسال پيام هاي كوتاه فرهنگي ترويجي مي توانند ‏سؤالات مخاطبان خود را احصاء نمايند.‏
 عمده فعاليت :
- داشتن ليست تلفن همراه مخاطبان بصورت گروه بندي شده ‏ 
- تهيه متون پيام كوتاه براي مناسبت ها و برنامه هاي هر بخش بر اساس فرهنگ و ‏شرايط اقليمي هر بخش به تفكيك پيام هر بخش
ز) رفاه :
1- ارائه امكانات رفاهي به اعضا 
2- معرفي افراد جهت دريافت خدمات رفاهی به انجمن 
4- انجام امور بيمه‌هاي درماني ،مكمل و مسئوليت حرفه‌اي وتهیه پیش قرارداد 
5-تهیه پیش نویس قراردادها با آژانسهای مسافرتی و هواپیمایی و...
6- انجام امور امكانات رفاهي اعم از مهمانسرا وهتل  و باشگاه ورزشي و استخرها 
7- برگزاری تورهای تفریحی و علمی و نمایشگاهی  و صنعتی  خارجی و داخلی برای اعضا 
8- مذاکره با مراکز خرید و کارخانجات و ...جهت دریافت تخفیفات ویژه برای اعضا 

  
بایگانی اخبار
  • بودجه عمرانی 94مناسب نیست

    محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس:

    چهارشنبه, دي 17, 1393
  • افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر تا 300 ميليون ريال

    پيگيري هاي مستمر وزارت راه و شهرسازي نتيجه داد

    چهارشنبه, دي 17, 1393
  • نحوه بخشودگی جرایم بدهی های مالیاتی و معوقات بانکی تعیین گردید

    ابلاغیه سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی به ادارات کل امور مالیاتی استانها و بانک ها

    چهارشنبه, دي 17, 1393
  • آغاز پرداخت وام 50 میلیونی بافت فرسوده

    انتقاد مرکز پژوهش های مجلس از غیرواقعی بودن بودجه عمرانی

    شنبه, دي 06, 1393
  • حرکت در بخش ساخت و ساز آغاز شده است

    نوید رییس جمهور نسبت به پایان رکود:

    شنبه, دي 06, 1393
  • انحراف متراژ عرضه مسکن

    دنیای اقتصاد ناهمخوانی بین جنس سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی و نوع نیاز مسکن را بررسی می‌کند

    شنبه, دي 06, 1393
  • کتاب جامع معرفی توانمندی های صادراتی ایران و عراق

    دبیرخانه معرفی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق تهیه و تدوین می کند

    شنبه, دي 06, 1393
  • پیشنهاد لیزینگ مسکن تا ۸۰ درصد قیمت با نرخ سود ۴درصد بیشتر از تورم به دولت

    در حالی دولت همچنان در حال بررسی طرح‌هایی برای بخش مسکن است که انبوه‌سازان بسته‌ای را تحت عنوان " بسته پیشنهادی در راستای رونق مسکن" به دولت ارائه کردند با این امید که بتوانند رکود چند ساله این بخش را از بین ببرند.

    دوشنبه, دي 01, 1393
  • وزارت راه وشهرسازی موظف به پیگیری سیاست «کوچک‌سازی مسکن» شد

    جزئیات ۳۹ برنامه عملیاتی وزارت راه و شهرسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی که در شورای اقتصاد تصویب گردید، منتشر شد.

    دوشنبه, دي 01, 1393
  • پیشنهادات انبوه سازان در راستای رونق بخش مسکن تقدیم دولت شد

    با ارسال نامه ای به رئیس امور هماهنگی و نظارت تولیدی و زیربنایی معاونت اول رئیس جمهور صورت پذیرفت

    دوشنبه, دي 01, 1393
  • هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان

    هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست دکترجبارزاده استاندار آذربایجان شرقی با حضور مدیران دولتی و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز تشکیل گردید.

    دوشنبه, دي 01, 1393
  • پیام تشکر و اعتذار رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان

    آقای مهندس جمشید برزگر در پیامی از اظهار همدردی کنندگان قدردانی نمودند

    دوشنبه, دي 01, 1393
  • اولین کنفرانس بلند مرتبه سازی در ایران و خاورمیانه

    موسسه رسایش با حمایت وزارت راه و شهرسازی برگزار می نماید:

    دوشنبه, دي 01, 1393
  • آگهی دعوت به مشارکت سازمان همیاری

    با هدف جلب ایده های نو و سرمایه گذاری در پروژه های سازمان همیاری

    سه شنبه, آذر 25, 1393
  • آگهی فروش واحد مسکونی در جزیره کیش

    توسط شرکت کوثر آذربایجان صورت می پذیرد:

    سه شنبه, آذر 25, 1393
  • آگهی مزایده فروش سهام شرکت ماشین سازی تبریز

    فروش سهام شرکت ماشین سازی تبریز توسط سازمان خصوصی سازی

    سه شنبه, آذر 25, 1393
  • ابلاغ دستورالعمل وام ۵۰ میلیونی مسکن

    پرداخت این وام همانطور که در بند 6 مصوبه دولت به آن اشاره شده «مشروط» است و بر اساس سهمیه‌ای که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تکلیف کرده واجدین شرایط شناسایی و نسبت به پرداخت وام ساخت مسکن اقدام خواهد شد.

    يکشنبه, آذر 23, 1393
  • تغییر ماموریت در بازار مسکن

     «دنیای اقتصاد» شکاف بین قیمت پیشنهادی خریداران و فروشندگان را بررسی می‌کند

    يکشنبه, آذر 23, 1393
  • ساخت‌وساز شدیداً راکد است/ مجلس مبنای بیمه کارگران ساختمانی را تغییر دهد

    رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه باید بر اساس نیروی کار، بیمه کارگر پرداخت شود نه بر اساس ارزش ملک گفت: رکود شدیدی بر ساخت و ساز حاکم است که در آینده عرضه مسکن را با مشکل مواجه می‌کند.

    يکشنبه, آذر 23, 1393
  • مجمع عمومی کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران

    مجمع عمومی انبوه سازان کشور برگزار شد و طی آن سه بازرس اصلی و دو بازرس علی البدل انتخاب شدند.

    يکشنبه, آذر 23, 1393
  •