مسیر صفحه جاری : کمیسیون ها»روابط عمومی، تبلیغات و امور رفاهی»برنامه های عملیاتی
اخبار و رویدادها
  
عضویت در خبرنامه
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات
  
برنامه های عملیاتی کمیسیون روابط عمومی، تبلیغات و امور رفاهی

  شرح وظایف و مسئولیتهای کمیته روابط عمومی انجمن انبوه سازان استان آذربایجان شرقی
نيم نگاه:
 روابط عمومي مجموعه اي از اقدامات و تلاش هاي آگاهانه ، ‏سنجيده و برنامه ريزي شده به منظور جلب مشاركت عمومي و ‏استقراء و كسب تفاهم متقابل بين يك سازمان و گروه هاي مورد ‏نظر آن سازمان است ، بايد پذيرفت كه روابط عمومي دانش، فن، ‏هنر و تخصص است .تلاش ما در جهت این خواهد بود تا روابط عمومی انجمن را به عنوان قلب تپنده  انجمن انبوه سازان استان آذربایجان شرقی فعال نماییم .
ذیلا طبقه بندی وظایف این کمیته که میتواند فراراه و انگیزه ای جهت فعالیت در این کمیته گردد ارائه گردیده است .
 الف) ارتباط با رسانه ها : 
رسانه ها نقش اطلاع رساني درجامعه را بعهده دارند و اين مهم بر عملكرد ‏روابط عمومي و نقش آن در ارتباط با رسانه ها تاكيد دارد . هدف از ارتباط ‏با رسانه ها ارسال اخبارو گزارش عملكرد تنها نيست بلكه بايد با رسانه ها ‏بگونه اي ارتباط برقرار نمود كه اين ارتباط دو سويه و بصورت فعال باشد . ‏ارتباط با رسانه مي تواند نقطه قوت روابط عمومي‎ ‎ها باشد.‏ 
عمده فعاليت : 
- ارسال خبر، گزارش خبري (با تصوير و يا بدون تصوير) ‏ 
- برگزاري مصاحبه با رؤساي ادارات و كارشناسان و نمایندگان 
- جوابگويي به رسانه ها در مواردي كه سوالي مطرح نموده اند ‏ 
- برگزاري توربازديد اصحاب رسانه از فعاليت ها و پروژه هاي شاخص 
- برگزاري جلسات و نشست هاي كاري با اصحاب رسانه ‏ 
- تهيه بريده جرايد و بولتن خبري در سطح شهرستان 
-آماده سازی و برنامه ریزی شرح وظایف کمیته در زمان  بحران 
-ارائه ویژه نامه معرفی اعضا و کارها و پروژه های آنان به صورت سالانه 
- تهيه گزارش عملكرد از فعاليتهاي بخش ارتباط با رسانه بصورت سه ماهه در قالب ‏گزارش كارفصلي ‏(نظام نامه اطلاع يابي واطلاع رساني توسط مديريت روابط عمومي تهيه و ارائه شده است.)‏ 
ب) ارتباطات مردمي  و بین الملل 
ديدار چهره به چهره هميشه از اساسي ترين ابزار ارتباطات بوده و هست ‏‏.با اين نوع ارتباطات بسياري از مشكلات بصورت آني مرتفع مي شود لذا با ‏توجه به اهميت موضوع مسئولين روابط عمومي بايد براي اين مقوله جايگاه ‏ويژه اي در نظر بگيرند .‏
 عمده فعاليت : 
- تهيه و تنظيم تقويم ملاقات مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره  و اعلام به همه ‏رسانه ها ، مردم و همكاران 
- تهيه گزارش از روند اجراي اين ملاقات ها بصورت سه ماهه ‏ 
- ارزيابي اين نشست ها و ملاقات ها با ابزار فرمهاي نظرسنجي ‏ 
- برنامه ريزي براي نشست هاي صميمي همكاران با هیئت مدیره  بصورت بخش بخش در طي ‏هفته (همه همكاران در طي هرسال 1 نشست با مدير داشته باشند .)‏ 
- حضورمديران و یا نمایندگان کمیته درمجامع عمومي(اجتماعات ملي ومذهبي و...)‏
-ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی 
-ارتباط با سازمانهای همکار 
-ارتباط با  اساتید دانشگاه ها نخبگان و نویسندگان و پژوهشگران 
-ارتباط با مسئولین و مدیران سازمانها و ارگانها و بانکها و نمایندگان مجلس و ...
-ارتباط با سازمانها و نهادهای بین المللی 
ج) همايش / مراسم / نمايشگاه
 يكي از فنون روابط عمومي براي معرفي دستاوردهاي انجمن ‏برگزاري همايش ،مراسم يا نمايشگاه است و مسئول روابط عمومي ‏بايد ضمن داشتن تقويم برگزاري اينگونه برنامه ها با استفاده از ‏تكنيك هاي برگزاري موارد ذكرشده را ارزيابي نمايد .‏
عمده فعاليت : 
‏ - تهيه تقويم برگزاري همايش / مراسم / نمايشگاه در شهرستان ‏ 
- برنامه ريزي عملياتي برگزاري نمايشگاه ‏ 
- استفاده از امكانات روز در همايش ها،مراسم ونمايشگاهها 
-افتتاحیه پروژه های علمی و پژوهشهای عمرانی 
1) بازديد از پروژه ها / افتتاحيه ها /ملاقات با مسئولين شهرستان 
با توجه به اهميت پروژه ها كه از نظر اقتصادي ، اجتماعي و حتي سياسي ‏مي تواند در بافت شهرستان تغير حاصل نمايد و روابط عمومي بايد در ‏اين موارد ‏‏مطلع باشد . ضروري است روابط عمومي با داشتن اطلاعات كافي ضمن ‏برنامه ريزي براي برگزاري امور فوق الذكر گزارشهاي مطلوبي را ‏تهيه و از طريق رسانه ها اطلاع رساني نمايد.‏
عمده فعاليت : 
- حضور مسئول روابط عمومي طي برگزاري اين برنامه ها بصورت فعال ‏ 
- تهيه خبر و گزارش خبري باتصريح به رسانه هاي گروهي ملي ومحلي 
2 ) هماهنگي براي حضور در مراسم هاي شادي و غم همكاران ‏ ‏ ‏
يكي از مهمترين موضوعاتي كه روابط عمومي ها بدليل تعدد فعاليت اكثراً ‏آن را به فراموشي مي سپارند حضور در مراسم هاي غم و شادي همكاران ‏است .اين موضوع يكي از مهمترين ابزار ارتباطات درون سازماني است كه ‏بايد روابط عمومي بصورت برنامه ريزي شده در اين امور حاضر و فعال ‏باشد . 
عمده فعاليت :‏ 
- داشتن برنامه براي نحوه حضور همكاران و روابط عمومي در مراسم هاي شادي و ‏غم همكاران 
- انتشارپيام تبريك يا تسليت از طرف مديروكاركنان 
- انعكاس اين برنامه در صورت لزوم درسطح داخلي سازمان با توجه به فرهنگ قومي و محلي هر ‏منطقه ‏


د ) انتشارات  و تبلیغات محیطی و سمعی بصری 
يكي ديگر از ابزارهاي روابط عمومي براي نشر و اطلاع رساني برنامه ‏ها فعاليت هاي انتشارات مي باشد. براين اساس روابط عمومي ضمن ‏داشتن هدف از انتشارات ، لازم است تقويم زمان بندي شده اي براي ‏تمامي برنامه ها تهيه و بر اساس آن فعاليت نمايد . ضمناً ضروري ‏نيست كه حتماً اين انتشارات با هزينه گزاف و گران انجام شود بلكه ‏ماهيت و محتواي آن بسيار مهم است 
عمده فعاليت : 
- داشتن تقويم فعاليت انتشاراتي درسال ‏ 
- پوشش تمام فعاليتهاي مديريت در حوزه انتشارات درقالب ‏بروشوربنر،استند،سي دي،كاتالوگ، پوسترو... ‏ 
تبليغات محيطي
 فضاسازي محيط اداري هميشه توانسته است ديدگاه مخاطبين سازمان ‏را نسبت به آن سازمان تغيير يا اصلاح نمايد .‏ 
عمده فعاليت : 
- تهيه تقويم آذين بندي ساختمان اداري به مناسبت هاي مختلف ‏ 
- نظارت بر تزئين فضاي داخلي و بيروني ساختمان هاي اداري 
- نصب پوسترهاوبروشورهاوكاتالوگ هاي تبليغاتي درتابلوي اعلانات ‏ 
- نصب پلاكارد در محل هاي اجتماع مردم مثل مراسم ملی ومذهبی  و ...‏  ) 
سمعي و بصري: 
تهيه اسناد تصوير از فعاليت سازمان بسيار مهم و ضروري است و ‏داشتن آرشيوي از آن در مديريت ضروري تر ، سمعي بصري چشم و ‏چراغ سازمان براي مخاطب است زيرا تا مخاطب نتواند بصورت ‏تصاويرفعاليت را ببيند قانع نخواهد شد .‏ ‏
عمده فعاليت : 
- داشتن آرشيو فني از فعاليت هاي سمعي بصري ‏ 
- قابل ارائه بودن اين فعاليت در كمترين زمان به مديريت (بصورت الكترونيكي ‏وحجمي)‏ 
- نصب و پخش تصاوير براي همكاران به مناسبت هاي مختلف و بهره برداري آنها ‏ ) 

ه)پژوهش و افكار سنجي 
مناسب است درروابط عمومي هركاري بر اساس پژوهش انجام شود و ‏داشتن پژوهش، آن هم بصورت افكارسنجي ضروري است ،علت اين امر ‏هم بدست آوردن اطلاعات فوري از روند فعاليتي است كه انجام مي ‏شود.ضمناً افكارسنجي بايد در زمان كوتاه مطالب مفيد را در اختيار ‏مديريت قرار بدهد و اصطلاحاً تحقيق ساندويچي هم ‏ مي گويند .‏
 عمده فعاليت : 
 - داشتن تقويم اجرايي طرح نظرسنجي طي يكسال براي فعاليتهاي درون سازماني يابرون سازماني ‏ 
- داشتن فرم هاي خام نظرسنجي براي موضوعات خاص و يا طراحي فرم جديد با ‏توجه به شرايط و فرهنگ هر شهرستان و دهستان 
‏ - انجام حداقل دو پروژه نظرسنجي با هماهنگي مديريت طي سال ‏ 
‏ ‏و)ارتباطات الكترونيكي
 1- ارتباطات الكترونيكي (‏ICT‏ )‏: 
سرعت انتقال اطلاعات واخبار در عرصه كنوني جهان باعث تحولات بزرگي ‏در شكل گيري هر جامعه شده است .روابط عمومي بعنوان محل و مأمن ‏ايجاد ارتباطات برون سازماني هر نهاد يا مؤسسه بايد با استفاده از اين ‏شيوه هاي جديد اطلاع رساني، ضمن سرعت دادن به فرآيند ارسال اخبار و ‏گزارش ، باعث رشد و ثبات فعاليت هاي فرهنگ سازماني كه پايه و اساس ‏رشد سازماني است را فراهم مي نمايد .‏
 عمده فعاليت : 
-        داشتن اطلاعات كافي و بهره گيري از فن آوريهاي ‏IT 
-        ايجاد ارتباط الكترونيكي بصورت مداوم با سازمان ‏ 
-        ايجاد صندوق پستي الكترونيكي فعال اختصاصي روابط عمومي جهت دریافت نظرات همکاران و اعضا وسایر کمیته ها و متن کامل مصوبات آنان 
-        به روزكردن اخبار بخش درسايت سازمان ‏ ‏
2-پيام كوتاه 
‏ ارسال پيام كوتاه از طريق تلفن همراه يكي از پرجاذبه ترين وسيله ‏ارتباطي بصورت فردي وگروهي است . روابط عمومي ها با استفاده از ‏اين ابزار ضمن ارسال پيام هاي كوتاه فرهنگي ترويجي مي توانند ‏سؤالات مخاطبان خود را احصاء نمايند.‏
 عمده فعاليت :
- داشتن ليست تلفن همراه مخاطبان بصورت گروه بندي شده ‏ 
- تهيه متون پيام كوتاه براي مناسبت ها و برنامه هاي هر بخش بر اساس فرهنگ و ‏شرايط اقليمي هر بخش به تفكيك پيام هر بخش
ز) رفاه :
1- ارائه امكانات رفاهي به اعضا 
2- معرفي افراد جهت دريافت خدمات رفاهی به انجمن 
4- انجام امور بيمه‌هاي درماني ،مكمل و مسئوليت حرفه‌اي وتهیه پیش قرارداد 
5-تهیه پیش نویس قراردادها با آژانسهای مسافرتی و هواپیمایی و...
6- انجام امور امكانات رفاهي اعم از مهمانسرا وهتل  و باشگاه ورزشي و استخرها 
7- برگزاری تورهای تفریحی و علمی و نمایشگاهی  و صنعتی  خارجی و داخلی برای اعضا 
8- مذاکره با مراکز خرید و کارخانجات و ...جهت دریافت تخفیفات ویژه برای اعضا 

  
بایگانی اخبار
يک درصد جمعيت دنيا هستيم اما 6 درصد تلفات جاني زلزله را داريم
پنجشنبه, خرداد 01, 1393 by روابط عمومی انجمن

معاون بازسازي و بازتواني سازمان مديريت بحران کشور گفت: جمعيت ايران در طول صد سال گذشته همواره حدود يک درصد جمعيت دنيا بوده است اما متاسفانه تلفات جاني ناشي از زلزله و حوادث طبيعي در آن حدود 6 درصد تلفات جاني از کل دنيا بوده است.

?????? ?????...
بعید می دانم مردم از لیزینگ مسکن استقبال کنند
پنجشنبه, خرداد 01, 1393 by روابط عمومی انجمن

علی اکبر آقایی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس هشدار داد :

?????? ?????...
در حق مسکن مهر جفا شده است
چهارشنبه, ارديبهشت 31, 1393 by روابط عمومی انجمن

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد فروش اراضی مسکن مهرگفت: اگر دولت بتواند در عرضه آن نظارت و کنترل دقیق داشته باشد این مورد مشکلی در بازار مسکن ایجاد نمی کند.

?????? ?????...
مردم از شرکت های لیزینگی دل خوش ندارند
چهارشنبه, ارديبهشت 31, 1393 by روابط عمومی انجمن

علی نعمت چهاردولی عضو کمیسیون عمران مجلس :

 

?????? ?????...
مطالبه ابزار رونق مسکن
چهارشنبه, ارديبهشت 31, 1393 by روابط عمومی انجمن

تغییر فاز در سرمایه‌گذاری ساختمانی

?????? ?????...
عرضه مسکن تشدید شد
چهارشنبه, ارديبهشت 31, 1393 by روابط عمومی انجمن

تغییر فاز سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی از «ساخت‌وساز جدید» به «تکمیل نیمه‌کاره‌ها»

?????? ?????...
ببیمه کارگران ساختمانی با پرداخت ماهانه ۵۳ تا ۶۳ هزار تومان
سه شنبه, ارديبهشت 30, 1393 by روابط عمومی انجمن

نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: امسال کارگران با کارت مهارت درجه ۱ و ۲ با پرداخت ۶۳ هزار تومان ماهیانه و با کارت مهارت درجه ۳ با پرداخت ماهیانه ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان می‌توانند بیمه شوند.

?????? ?????...
پیشنهاد 50 میلیونی برای لیزینگ مسکن
سه شنبه, ارديبهشت 30, 1393 by روابط عمومی انجمن

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی زمان و رقم پیشنهادی برای اجرای این طرح را اعلام کرد. 

?????? ?????...
تشكيل صندوق توسعه مسكن
سه شنبه, ارديبهشت 30, 1393 by روابط عمومی انجمن

در گزارش وزير راه و شهرسازي به رئيس جمهور مطرح شد:

?????? ?????...
شمارش معکوس برای کاهش قیمت مسکن
سه شنبه, ارديبهشت 30, 1393 by روابط عمومی انجمن

با نزدیک شدن ماه رمضان و پایان فصل نقل انتقالات اتفاق می افتد؛

?????? ?????...
شرایط مسکن دار شدن مردم را فراهم می‌کنیم
سه شنبه, ارديبهشت 30, 1393 by روابط عمومی انجمن

 رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت نباید مسکن‌ساز باشد گفت: برای آبادانی سواحل جنوب کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم

?????? ?????...
حضور رئیس و اعضای هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
سه شنبه, ارديبهشت 30, 1393 by روابط عمومی انجمن

گزارش برگزاری اولین جلسه کارگروه اصلاح ماده 5 قانون تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی

 

?????? ?????...
بار سنگین قیمت مسکن مهر بر دوش انبوه سازان
دوشنبه, ارديبهشت 29, 1393 by روابط عمومی انجمن

صما : طرح مسکن مهر، طرحی بود که از سوی دولت پیشین به منظور تامین مسکن برای افراد کم درآمد در سطح کشور مطرح شد و به دلیل گستردگی خود، اکثر انبوه سازان را درگیر کرده است.

?????? ?????...
روابط عمومی ها نقطه اتکای مردم در استفاده از خدمات مهندسی
دوشنبه, ارديبهشت 29, 1393 by روابط عمومی انجمن


به بهانه بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی

?????? ?????...
پیشنهاد انبوه سازان برای اجرای مسکن اجتماعی چیست؟
دوشنبه, ارديبهشت 29, 1393 by روابط عمومی انجمن

 توجه به اصل 31 قانون اساسی برگرفته از مکتب اقتصادی اسلام، داشتن مسکن برای هر خانواده ایرانی لازم و ضروری است.

?????? ?????...
سه شرط تحقق بیمه کیفیت ساختمان
دوشنبه, ارديبهشت 29, 1393 by روابط عمومی انجمن

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درگفت وگو با صما عنوان کرد:

?????? ?????...
درهای نظام مهندسی به روی همه باز است
دوشنبه, ارديبهشت 29, 1393 by روابط عمومی انجمن

حجت اله عامری : در دوره اخیر در پی این هستیم تا از ظرفیت‌های تمام مجموعه‌های مهندسی کشور در کنار نظام مهندسی ساختمان استفاده کنیم.

?????? ?????...
قیمت مسکن از باکو تا تهران
دوشنبه, ارديبهشت 29, 1393 by روابط عمومی انجمن

 متن زیر نگاهی دارد به قیمت مسکن  در پایتخت ایران و آذربایجان:

?????? ?????...
شورای راهبردی مسکن مهر تشکیل شد
دوشنبه, ارديبهشت 29, 1393 by روابط عمومی انجمن

شورای راهبردی مسکن مهر برای حل مشکلات این پروژه به ریاست آخوندی تشکیل و اولین جلسه شورا در هفته جاری برگزار می‌‌شود

?????? ?????...
معاملات مسکن‌مهر ساد‌ه‌تر می‌شود‌
دوشنبه, ارديبهشت 29, 1393 by روابط عمومی انجمن

نگارش سومین مجوز خرید‌وفروش مسکن‌مهر د‌ر هیات‌د‌ولت بعد‌از لغو ابلاغیه د‌وم

?????? ?????...