مسیر صفحه جاری : اخبار
اخبار و رویدادها
  • انبوه سازان واجد صلاحیت و توانایی طراحی و ساخت پروژه ها هستند

    مهندس جمشید برزگر با اشاره به اینکه شرکت های انبوه ساز به سبب شرایط و صلاحیت حرفه ای، توانایی هم زمان طراحی، اجرا و انجام به موقع تعهدات و ارائه تضامین لازم مندرج در شیوه نامه های مربوطه را دارند، ادامه داد: در دیدار با مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی، پیشنهادات خود را برای بهبود فرآیند طراحی، اجرا، جلوگیری از اطاله زمان و پراکندگی مسئولیت ها و نیز کاهش قیمت نهایی ساختمان ارائه کرده ایم تا اقدامات لازم برای صدور صلاحیت طرح و ساخت برای شرکت های دارای صلاحیت انجمن های انبوه سازی انجام گیرد. 

    دوشنبه, بهمن 02, 1402
  • مشکل سازمان نظام مهندسی ساختمان را حل کنید

    مهندس برزگر خواستار رفع موانعی شد که از جانب سازمان نظام مهندسی بر سر راه انبوه سازان قرار می‌گیرد و گفت: مشکل سازمان نظام مهندسی ساختمان را حل کنید؛ مشکل مهر و نظارت صوری را حل کنید، با یک عزم قاطع ببینید در کشور همسایه چگونه کار می کنند و شما هم این موارد را برطرف کنید، مطمئن باشید اگر به بخش خصوصی اعتماد کنید می توانند همه مشکلات را برطرف کنند و در کنار آن دستگاه‌های مرتبط هم به وظایف خود عمل کنند.

    دوشنبه, دي 25, 1402
  • دیدار رئیس، اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن انبوه سازان استان با سرپرست راه و شهرسازی

    گفتگو پیرامون تامین مسکن ارزان، وضعیت ساخت و ساز در کشور، سیاست های احداث مسکن توسط دولت سیزدهم و نهضت ملی مسکن از جمله موارد طرح شده در این دیدار بود که در روز چهارشنبه، بیستم دی ماه 1402، صورت گرفت.  

    پنجشنبه, دي 21, 1402
  • جلسات با وزیر راه و شهرسازی بی نتیجه بود!

    رئیس هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران اظهار کرد: اجرای اینگونه پروژه های عظیم مسکن سازی کار دولت نیست دو بسته پیشنهادی به دو وزیر راه و شهرسازی پیشین و کنونی ارائه دادیم و با هر دو وزیر جلسات چند ساعته داشتیم متاسفانه نتیجه نگرفتیم؛ حتی پیشنهاد ۲۰ درصد قیمت کمتر در شرایط مشابه را برای احداث مسکن ارائه دادیم و افرادی که انجمن معرفی کردند همگی افراد حرفه ایی در ساخت مسکن  بودند قطعا می دانستیم که در اجرای پروژه ها موفق خواهند بود متاسفانه با بی تفاوتی مواجه شدیم.

    سه شنبه, دي 12, 1402
  • آمادگی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان برای مشارکت فعال در بازآفرینی شهری تبریز

    مهندس برزگر با بیان اینکه در ادوار مختلف، آمادگی انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان را برای مشارکت فعال در حل معضل حاشیه نشینی شهر تبریز اعلام کرده ایم، ادامه داد: انبوه سازان ستان صاحب تجربه، دانش و مهارت های لازم و کافی هستند و با حمایت همه دستگاه های مسئول و در نظر گرفتن اقداماتی از جمله پرداخت تسهیلات ساخت به سازندگان، در نظر گرفتن  مشوق و تخفیف هایی برای آنها و... می توانیم بازآفرینی شهری را با حل معضلات بافت حاشیه ای و نیز فرسوده به سرانجام برسانیم. 

    شنبه, آذر 25, 1402
  • حتی ۱۰درصد وعده دولت برای ساخت یک میلیون مسکن محقق نشد

    مهندس جمشید برزگر در رابطه با اینکه یکی از وظایف دولت ساخت یک میلیون واحد در سال بوده است، اما گزارش‌ها چنین شاخصی را تایید نمی‌کنند، مطرح کرد: متاسفانه این برنامه هنوز عملی نشده و فقط کمتر از ۱۰ درصد از آن موفقیت‌آمیز بوده، چراکه ساخت این پروژه از ابتدا با برنامه‌ریزی و اصول مناسب پیش نرفته است. از طرفی چند بار طی نشست و جلساتی با مدیران و مسوولان دولتی نکاتی را در راستای بهبود این طرح، پیشنهاد دادیم و در جلسات مورد استقبال قرار گرفت، اما متاسفانه عملیاتی نشد.

    يکشنبه, آذر 19, 1402
  • افزایش هزینه های خدماتی و روند بروکراسی طولانی؛ مشکلات بزرگ سازندگان مسکن و ساختمان

    مهندس جمشید برزگر، رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان،  با اعلام اینکه تا زمان حل نسبی این مشکلات، امید چندانی به بازگشت رونق به صنعت تولید و عرضه مسکن و ساختمان نیست، اظهار کرد: افزایش هزینه های تمام شده و روند طولانی بروکراسی اداری، توجیه سرمایه گذاری در این حوزه را کمتر می کند و فعالان با تجربه و حرفه ای این عرصه را ناامید می سازد و در نتیجه با کاهش تولید و عرضه مسکن، این مردم هستند که مغبون می شوند و روز به روز بدمسکنی گسترش می یابد. 

    يکشنبه, آذر 12, 1402
  • توجه حوزه مسکن و ساختمان در برنامه هفتم توسعه؛ نتیجه رایزنی انبوه سازان با نمایندگان مجلس

    رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان، تصویب مواردی در برنامه هفتم توسعه در مجلس در راستای حمایت از رونق مسکن را نتیجه تعامل و رایزنی انبوه سازان با مسئولان ارشد وزارتی و نیز نمایندگان مجلس دانست و اظهار کرد: پس از تصویب نهایی برنامه هفتم توسعه در مجلس و تایید شورای نگهبان، همچنان پیگیر اجرای صحیح و عالمانه  آنها خواهیم بود تا رونق به صنعت مسکن و ساختمان سازی بازگردد.
     

    پنجشنبه, آبان 25, 1402
  • انبوه سازان در طول زمان، امتحان خود را به خوبی پس داده اند

    مهندس برزگر ، انبوه سازان را واجد دانش، توانایی و تجربه در حوزه مسکن و ساختمان سازی دانست و اظهار کرد: انبوه سازان در طول زمان، امتحان خود را به خوبی پس داده اند و شنیدن دغدغه ها و نصیحت های مشفقانه آنها راهگشای وضعیت فعلی مسکن است. 

    يکشنبه, آبان 07, 1402
  • آمادگی انجمن انبوه سازان استان برای اجرای 9هزار واحد مسکونی در فاز پنج شهر جدید سهند

    مهندس جمشید برزگر، رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان آذربایجان شرقی، در دیدار با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید سهند به آمادگی این  انجمن جهت اجرای 9هزار واحد مسکونی در فاز پنج شهر جدید سهند اشاره کرد. 

    يکشنبه, مهر 30, 1402
  • در رونق مسکن و ساختمان سازی، مردم جامعه برنده اصلی هستند

    مهندس جمشید برزگر  با اشاره به اینکه انجمن های انبوه ساز مسکن و ساختمان استانی و کانون سراسری کشوری در دفاع از حقوق اعضای خود مصمم هستند، افزود: دفاع از حقوق اعضا به معنی نادیده گرفتن دیگر شرکای اجتماعی ما نیست و با وضع قوانین، مقررات، آیین نامه ها و بخش نامه های عالمانه و علمی هم حقوق انبوه سازان رعایت می شود و هم دیگر فعالان این حوزه منتفع می شوند و در نهایت این مردم جامعه هستند که با رونق صنعت مسکن و ساختمان سازی، برنده اصلی خواهند بود. 
     

    پنجشنبه, مهر 20, 1402
  • حل مسئله مسکن بدون حضور بخش خصوصی ممکن نیست

     دبیر کل کمیته بازرگانی ایرانی ICC اظهار کرد: من بین برنامه اسکان و بخش خصوصی حلقه مفقوده‌ای را می‌بینم که بدون حضور مالی، فنی و حمایت امکانی بخش خصوصی پیشرفت برنامه اسکان و حل مسئله مسکن در کشور غیرممکن است. برنامه اسکان سازمان ملل با بیش از 30 دستگاه بین‌المللی در داخل ایران کار می‌کند ولی اثری از بخش خصوصی در آن نیست و این باعث تأسف است. 

    سه شنبه, مهر 18, 1402
  • در حوزه مسکن تدوین نقشه و برنامه مدون لازم است

    به‌گفته رئیس اتاق ایران، مشکل اصلی این است که باید در این نشست، سیاست‌گذاران حضورداشته باشند تا از نزدیک با مسائل حوزه مسکن و ساختمان آشنا شوند. حدود 97 درصد مسکن‌سازی در اختیار بخش خصوصی است ولی دولت در غیاب متولیان 97 درصدی این حوزه درباره مسکن و ساختمان تصمیم‌گیری می‌کند. چنین حکمرانی‌ای فاقد کیفیت و اثرگذاری لازم است.

    سه شنبه, مهر 18, 1402
  • بیش از ۹۰ درصد مسکن کشور توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود

    رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مسکن کشور توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود. بین کنشگری و تصدی‌گری مرز باریکی است که دولت باید دقت کند تصدی گر نشود. وزارت مسکن و شهرسازی باید تسهیل گری کند

    سه شنبه, مهر 18, 1402
  • به تجربه و دانش بخش خصوصی اعتماد کنید

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران اظهار کرد: ما زمانی موفق می‌شویم که به بخش خصوصی و فعالان این حوزه و انجمن‌ها و تشکل‌ها با توجه به توانمندی‌شان اعتماد کنیم. حلقه مفقوده در طرح‌های ساخت مسکن در ایران سرمایه و سرمایه‌گذاری است و در نبود سرمایه لازم، پروژه‌ها ناقص می‌ماند.

    سه شنبه, مهر 18, 1402